Dagboek van Le Tour Direct

De vorderingen van Joop in Le Tour Direct 2005

2 September
Om 19.00 uur is Joop gestart en zijn grote avontuur is begonnen!
We wensen je al het succes dat je nodig hebt, Joop!

3 September
8.30 uur

Met Henk-Jan gebeld: het gaat prima!
Henk-Jan vertelde dat Joop om 7.45 uur een bord bami gegeten heeft en na 20 minuten weer op de fiets is gestapt.
Om 8.30 uur waren ze Time Station 3 (controlepunt) in St. Hubert net voorbij en Joop en z'n team merkten al dat het parcours steeds heuvelachtiger wordt.
De gemiddelde snelheid zakt dan ook behoorlijk, maar dat geldt voor alle solorijders.

16.30 uur
Nu Chris aan de telefoon gehad, die vertelde dat het bijzonder goed met Joop gaat:
- 550 km in de benen
- eet goed
- drinkt goed
- ±100 km in Frankrijk
- mooi weer
Op het moment dat wij belden moest Joop net even klimmen.
Daarna kreeg Joop zelf de telefoon, zodat wij hem konden spreken: het klonk net alsof hij thuis in de luie stoel zat.
Maar Joop vertelde dat dat beslist niet het geval was!

17.50 uur
Joop passeert het 5e officiële tussenpunt in het Franse Toul in de Vogezen, alwaar hij 543 kilometer had afgelegd. Nog "slechts" 3526 km. te gaan!
De officiële tussenpunten (39 in totaal, gemiddeld ongeveer 1 tijdstation per 100 kilometer) is overigens geen officieel bemenst station, maar een punt in de koers waarop het team telefonisch contact heeft met iemand van de organisatie.
Veel renners gebruiken de controlepunten voor een korte of langere rustpauze.
Tijdens zo'n korte rustpauze heeft Joop met z'n team genoten van een overheerlijke spaghettimaaltijd en heeft Loes de noodzakelijke massages verricht.
Inmiddels (zaterdagavond 21.45 uur) hebben Joop en z'n team er voor gekozen op 25 km. van het 6e tijdstation (Martigny les Bains) een wat langere rustpauze in te lassen.
Het is de bedoeling dat Joop rond middernacht weer vertrekt, waarna hij rond 1 uur vannacht Martigny les Bains (op 641,7 km) hoopt te bereiken.
Lichamelijk en mentaal voelt Joop zich opperbest.

4 September
8.00 uur
gebeld met Henk-Jan: Joop heeft geslapen van 21 tot 24.00 u., achter in het volgbusje. In de camper kon het team dan weer voorbereidingen treffen. Ook heeft Joop alweer een bord spaghetti naar binnen gewerkt want ... Ad staat steeds klaar met de weegschaal. Gelukkig was zijn gewicht vanmorgen op peil. Tjonge... wat boft Joop met zo'n team! Wij thuis horen graag dat Joop zo goed in de gaten wordt gehouden. Ook vertelde Henk Jan vanmorgen dat Joop nog steeds glimlachend op de fiets zit en hij het met zijn mede teamgenoten erover had dat zolang hij Joop kent, hij Joop nog nooit chagrijnig heeft gezien. Maar tot ieders geruststelling:  onze Joop is een normaal mens!
Henk-Jan vertelde dat om
1.35 uur Joop Time Station 6 Martigny les Bains is gepasseerd met een gemiddelde snelheid van12.7 km/u. Joop had toen 641.7 km gefietst en nog 3428.1 te gaan.
6.20 uur
bereikte Joop Time Station 7, Beze. 766,6 km gefietst. Gemiddelde snelheid nu 26.3 p. uur. Duidelijk dat het klimmen en dalen is. Vanavond krijgen we weer een uitgebreide mail van Joop's P.R.man Ad Huizer die ons gisteren ook van belangrijke achtergrondinfo. voorzag. Wij volgen overdag het via de site van le Tour Direct. Geweldig leuk om te volgen met voor elke renner alle gegevens in detail te volgen. Beslist de moeite waard. Op Joop's site is een link daar naartoe.

10.25 uur
Joop passeert Time Station 8, Simard. Alweer 869,3 km gefietst met een gemiddelde snelheid van 25,2 km/u. Nog 3200,5 km. te gaan ........

20.50 uur
Met Henk Jan gebeld terwijl Loes de bus bestuurde. Henk Jan vertelde dat het hele team grenzenloos respect voor Joop heeft. Henk Jan weet ook zeker dat hij dit Joop niet na kan doen. Volgens Henk Jan kunnen de sponsors van Joop ook niets anders dan diep respect hebben voor Joop.
Het rijden in de late nacht was Joop slecht bevallen, hij bleef slaperig. Daarom is nu besloten vannacht van 2 tot 5 uur te slapen, eten en dan rijden.
Het team heeft het ook loodzwaar. 2 pers. rijden in de camper, 2 in de bus en 2 slapen. Die 3e man moet beslist slapen om alert te blijven. Ook moet er goed gepland ingekocht worden: eten, drinken, brandstof enz.  Temp. 30°C, dus prima weer.
Henk Jan vertelde ook dat onderweg mensen uit ramen van hun auto's hangen om Joop aan te moedigen of foto's te maken.

Bij Joop´s sponsor Huis en Hypotheek Harderwijk wordt ook volop meegeleefd. De laptop maakt daar overuren!

Hieronder volgt de mail die wij om 21.47 uur van Ad Huizer (PR) ontvingen:

Hallo allemaal,
Joop is vanavond om 10.09 als 7e renner het 10e controlepunt in Vallières gepasseerd. Vallières ligt op 1035 kilometer course. Joop was op dat moment 2 volle etmalen en 9 minuten onderweg. Uitgaande van een noodzakelijk gemiddelde van 400 km. per dag mag gezegd worden dat Joop voortreffelijk op schema ligt.
Joop heeft de gehele dag stuivertje gewisseld qua positie met z'n jonge landgenoot Maarten Klijnstra (22 jr.), in Vallières kwam Klijnstra precies 9 minuten eerder door.
De Italiaan Dino Nico Valsesia is het eerste slachtoffer deze monstertocht, hij heeft inmiddels met knieklachten opgegeven.
Joop's team omschrijft Le Tour Direct als een geweldig imposant evenement, het respect voor de solorijders groeit bij wijze van spreken met de minuut.
Joop is gezond en blessurevrij, afgezien een klein blaartje op de hand en een toch licht pijnlijk achterwerk (masseuse Loes zal weten dat ze niet voor niets is meegenomen).
Joop ziet er op de fiets perfect uit! Goede cadans, goed gemiddelde en het belangrijkst: een goede moraal!
Het parcours wisselt gaandeweg toch van gedaante, want de Alpenreuzen doemen op.
Joop bevindt zich nu (zondagavond 21.45 uur) aan de voet van de Col de Frère, met de top op 950 meter hoogte.
Niet gemakkelijk, maar absoluut een peulenschil in vergelijking met de Alpenreuzen die maandag grimmig uitnodigend op Joop wachten: lÁlpe d'Huez, de Glandon en de Madeleine.
Maandag wordt de eerste echte klimconfrontatie en zal een dag worden van er op of er onder.
Het team heeft alle vertrouwen in een goede Alpenmissie.
Tot slot nog wat technische informatie: Joop heeft de dynamo van zijn fiets laten halen omdat het met dynamo toch te zwaar trapt.
Henk Jan Booij heeft een lampje aan Joop's fiets bevestigd, bovendien rijdt de volgwagen in Joop's kielzog, zodat qua gezichtsvermogen en veiligheid Joop in het donker geen enkel onnodig risico loopt.

5 september
Henk Jan belde ons om 8.15 u. Zij zien vanuit de camper die in de berm staat geparkeerd, Joop met de volgauto achter hem aan als een klein stipje in de afdaling van de Col de la Madeleine: een zeer indrukwekkend gezicht!
Vannacht heeft Joop van 1 tot 4 uur geslapen, eten en om 4.45 u alweer op de fiets.
Henk Jan was wel geschrokken van het zitvlak van Joop. Als hij dat zelf zou hebben.....! Loes heeft het verzorgd. Hopelijk ontwikkelt dat zich goed! Joop heeft een wiel gestoken van Peter; zijn eigen was toch te zwaar voor de beklimming. Henk Jan is helemaal onder de indruk van de Alpen, zo'n mooie natuur. Greetje hoopt dat Joop "straks" Bourg d'Oisans bewust ziet, want daar hebben zij (jaren en jaren geleden) met hun kampeerbusje "HIJ-tje" de Tour de France drie fantastische dagen meegemaakt: dat was een mooie tijd! (Al waren zij 's morgens zo vroeg aanwezig op de Alpe d'Huez dat Greetje  met zonnesteek aan de kant lag toen uiteindelijk de renners langs kwamen en die Fransen maar met ijszakken sjouwen.)
5.20 u is  Joop Time Station 11, La Bathie, gepasseerd. Hij had toen een gemiddelde snelheid van 8,8 km/u. (Afzien hè, Joop!) Bij
Time Station 10 was dat nog 18.3 km/u. Joop had om 5.20 uur 1125,3 km in zijn benen. Dat betekent dat hij nog 2944,5 kilometer te gaan heeft.
14.20 u is Joop (gelukkig) gearriveerd bij Time Station 12, Bourg d'Oisans, met een gemiddelde snelheid van 13,0 km/u.  1242 km staat genoteerd, blijven nog 2827,8 loodzware kilometers over. Joop, wij hopen zo dat jouw uitdaging gaat lukken, dit is immers wat jij zo graag wil. Benieuwd zijn wij of Joop de Alpe d'Huez al te pakken heeft genomen of dat het Time Station daarvoor was. Maar volgens ons moest dan de gemiddelde snelheid lager liggen. Vanavond horen we meer van Ad Huizer.
Sander heeft een nieuwe link (de bovenste) op de site gezet. Als die wordt aangeklikt, kom je oa. bij een landkaart terecht met 'gekleurde ballen' (renners)

Er stond een attent berichtje in het gastenboek met een advies dat wij zeker doorbellen, dank je Alex. Na deze Tour misschien leuk om met Joop te praten. Het valt ons op dat de site druk wordt bezocht: misschien het gastenboek ook even tekenen? Leuk voor Joop!

17.u belde Greetje met Henk Jan vanwege de gelpleisters. Henk Jan vertelde dat Peter een compleet nieuw tandwiel op Joop's fiets gezet heeft en dat dat natuurlijk veel tijd kostte. Joop kon nl. moeilijk boven komen. Joop zag het toen even helemaal niet meer zitten. Het hele team heeft hem toen stevig aangepakt. (goed gedaan, jongens/Loes) Volgens Henk Jan krijgt Joop het vandaag goed voor de kiezen.
Tijdens het telefoongesprek, kreeg Joop een lekke band. "Dat doen wij" en "Ga jij even in het busje zitten praten", hoorde Greetje Henk Jan tegen Joop zeggen
Joop vertelde dat de teamrijders die hem inhalen zo enthousiast reageren: aanmoedigen, klappen, schreeuwen. Maar ook de volgers van de teams reageren net zo enthousiast. Door die sfeer kan Joop zich opladen. Joop vindt het niet nodig om gelpleisters te gebruiken. "Lukt zo wel", aldus Joop. Was wel blij dat iemand de moeite nam om een tip te geven.
Joop vindt het ook fijn dat de site goed bezocht wordt.
En... dat niet alleen Joop, veel nieuwe bezoekers in het gastenboek. Ook de sponsor van Maarten Klijnstra, jou zeker en vast bekend! Herman Mandemakers doet Joop en zijn hele team de groeten.
Na de complimenten over de actuele site is het jammer dat we vanavond problemen hebben met het binnenhalen van de mail. We verwachten nog nieuws vanuit het front van Joop's eigen PR- man Ad.

23.34 u. Hier is dan de update van Ad. Joop schijnt nu te weten aan wat voor gigaklus hij begonnen is. Zijn mentale dip is hij te boven gekomen door fantastisch motiverend teamwork en zijn eigen ijzeren moraal. Deze update van Ad was later vanwege dat het team besloten had om Joop wat eerder en vooral langer te laten slapen. Joop heeft de afgelopen 24 uur de Glandon, de Madeleine en l'Alpe Huez bedwongen. Voordat Joop zich overgaf aan een meer dan welverdiende slaappauze had Joop er al een fiks stuk van de Alpenreus de Lautaret opzitten. Voor het slapen gaan had Joop geen lust en kracht om te eten, maar na een verkwikkende rust heeft hij alweer een stevige koolhydraatrijke maaltijd naar binnen gewerkt en wat bakken thee gedronken. Zo tegen 23.30 u. zal Joop weer op de fiets stappen om na de Lautaret de Col d'Izoard te bedwingen. Ad had Joop zelf aan de lijn, hij klonk monter en is vastberaden de uitdaging te volbrengen. Joop klinkt zeer optimistisch; een goed geluid na een in alle opzichten zeer zware dag.

Tot slot nog even over de TV- coverage van L.T.D. Zowel op de site als tijdens de persconferentie werd melding gemaakt van het feit dat SBS6 beelden zou uitzenden van dit prachtige evenement. Tot op heden is echter bij niemand nadere informatie voorhanden.
Ad heeft vanavond een mail naar de directie van LTD gezonden en om opheldering gevraagd. Zogauw als Ad dat heeft (hij gaat er vanuit dat dat di. 6-9 is) neemt Ad dat weer mee in  zijn update.  Ad, je wordt weer bedankt voor de heldere update.

De mensen die Joop kennen of over hem in de media gelezen hebben, weten al dat hij vréééselijk kan afzien: een ouwe taaie!
(Stephan noemt hem ook niet voor niets: ouwe.....)

Als je de ondertitel op zijn website moet geloven heeft Joop dan nu zijn kick te pakken!

6 september
2.05 u
staat voor Joop genoteerd bij Time Station 13, Briancon.  1332 km vanaf de start, nog 2737,8 km van zijn uitdaging over.
7.7 km/u staat als gemiddelde snelheid genoteerd...

8.30 u gebeld naar Frankrijk: teamlid Ad aan de telefoon terwijl Henk Jan de volgbus bestuurt. Ad vertelt dat het weer goed gaat met Joop, eten en drinken gaan ook weer goed. Zitvlak nog steeds niet fijn! Joop kijkt weer 'fris' om zich heen en geniet zichtbaar van de pracht omgeving. De Col d'Izoard is bedwongen. Op de top (met 2360 m de hoogste alpen col die bedwongen moet worden) was het erg koud, dus direct de afdaling ingezet. Of Joop de hoogste col ook de zwaarste vond, horen we vast later nog wel. Joop komt met het nieuwe verzet veel beter boven. (sorry voor 'de kenners' onder de lezers, ik weet niet welk verzet Joop erop heeft) Ad zegt ook nog dat dat afzien een onderdeel van 'het spel' is. Dat levert later de mooiste verhalen.
Via de luidsprekers op het dak van de volgbus (dank je wel MSP licht en geluid) wordt Joop op de hoogte gebracht van de groeten van Herman Mandemakers voor hem en zijn hele team en de complimenten van de sponsor van Maarten Klijnstra over de actuele site. Joop geeft een knikje met zijn hoofd als teken dat hij het gehoord heeft.
Ook wordt hem via de luidsprekers gezegd dat Greetje hem wel naar de RAAM (Race Across America) ziet gaan. Kan niet anders dan dat hij het financieel rond krijgt met met al die aandacht op de site ....... (ja Joop, in jouw thuis zit ook een pr)
Joop hoort alles glimlachend aan terwijl hij zwaar aan het klimmen is. Ook verteld over het stukje op de site over dat "kicken".  Ad heeft daar duidelijk plezier in. Joop zal dat vast nog vaker te horen krijgen.
Kortom... een  geruststellend telefoongesprek.

De hele dag in spanning gezeten hoe/wat met Joop. Er stond nog steeds geen nieuw Time Station op. Maar nu, 18.30, zien we dat Joop om 11.15 u bij het 14e Time Station, Tallard, zijn tijd heeft neer gezet: opluchting alom!
Joop heeft nu 1451.5 km gehad en nog 2618.3 km voor de boeg. ( bijna 2x London-Edinburgh-London, Joop)
Het gemiddelde lag nu op 13.0 km/u.
De organisatie hanteert de regels behoorlijk. Op de site van LTD-live is nu namelijk te zien dat er penalties gegeven zijn, voor o.m.  stoplichten negeren, het normale verkeer geen voorrang geven, vlag op het volgbusje niet goed, licht niet in orde, geen bijrijder naast de chauffeur. Ook de teams hebben het zwaar, dus zal de verleiding er zijn om wat extra slaap te pakken waar je denkt dat het kan; dus niet!
Ieder penalty is een strafpunt, bij 6 word je gediskwalificeerd.

Hierbij de update van Ad

Dag allemaal,

Dinsdag 6 september 21.30 uur.

Zojuist verzorgster  Loes Ottens aan de telefoon gehad: het gaat echt stukken beter met Joop!
Na de slechte maandag, waar de Col de la Madeleine én het feit dat Joop slecht kon eten hem bijna opbrak gaat het vandaag weer crescendo.
Maandag werd zelfs onderweg even het woord opgeven genoemd, zo slecht ging het met Joop.
De fantastische crew heeft dat snel uit z’n hoofd gepraat en de ijzeren wil van Joop deed vervolgens de rest.
Het motto ”afzien geeft mij een kick” heeft Joop inmiddels al danig in praktijk gebracht, want binnen 24 uur is de dip omgezet in een kick en een vastberaden wil om de monstertocht te volbrengen.
Joop heeft vanmorgen om 11.15 uur het 14e controlestation in Tallard bereikt, waarna al snel de beruchte Mont Ventoux opdoemde.
Deze verschrikkelijke col heeft Joop in een prettige cadans bedwongen. Het klimmen, wat gisteren zo moeizaam ging verliep vandaag een stuk beter. Op de top van de Mont Ventoux  stak een heuse storm op, zodat Joop’s haar wat in de war zal zijn geraakt.

Inmiddels heeft Joop de afdaling van de Mont Ventoux er al op zitten en nadert hij het 15 e controlestation in Malaucene, op 1590 kilometer.

Loes omschrijft Joop’s mentale weerbaarheid als volgt: “het gaat prima met Joop. Hij zit mooi op de fiets, maakt geintjes, plaagt de crew en heeft een soepele tred. "
We zijn apetrots op hem dat hij zich z’n mentale inzinking zo snel te boven is.”

Joop heeft inmiddels genoten van een goede 3-gangenmaaltijd met soep, spaghetti en een toetje.
De bemanning heeft zich te goed gedaan aan wat machtige borden echte Hollandse erwtensoep.

Met Joop’s zitvlakblessure gaat het ook iets beter. Loes verzorgt hem telkens met gaascompressen en heeft contact gehad met John Omlo over de beste manier van behandeling van de blessure. De felle rode kleur van het zitvlak wordt minder, een goed teken!

Joop is van plan vannacht tot 2 uur door te fietsen om daarna een paar uur te slapen en tijd te nemen voor de noodzakelijke behandeling en een maaltijd, waarna hij rond 5 uur zijn weg over de Franse  wegen wil vervolgen. Joop noemt dit een grote rustpauze….

Met de bemanning gaat het ook goed, al heeft mecanicien Peter last van opgezette voeten waardoor hij z’n schoenen nauwelijks kan dragen. Dat belemmert hem niet in z’n werkzaamheden als mecanicien, maar autorijden zit er voor Peter even niet in.

Tenslotte meld ik nog, dat ik geen antwoord heb gehad van de organisatie over de eventuele TV-coverage van Le Tour Direct.
Ik ga maar eens een “reminder” sturen.

Met vriendelijke groet,

Ad Huizer

Ad, wat fijn om zo'n  verhaal te horen. Wel spijt het ons te horen van Peter's voeten en dan toch gewoon doorwerken, klasse!
Echt een fantastische crew.

Op de live-site gezien dat Joop om 20.45 u gearriveerd is bij Time station 15: Malaucene. Met een gemiddelde snelheid van 14.6 km/u.
1590.1 km heeft Joop in zijn vermoeide benen zitten. Maar ijzeren Joop wil ook de overige 2479.7 km in zijn benen krijgen.
Kom op, hè Joop.

7 september 7.30 u.
Gebeld met Frankrijk: Henk Jan achter het stuur, Loes aan de telefoon. Klonk verkouden, maar vond dat niet van belang. Was wel blij dat Joop vanwege het erg slechte weer 45 minuten langer bleef liggen dan gisteren aangegeven. Dus Joop zat vanmorgen op dezelfde tijd op zijn VANTUYL- fiets wat hij normaal gesproken iedere dag ook doet als hij naar AGIS in Amersfoort gaat, nl. 5.45 u. (een maand geleden was dat nog dagelijks Utrecht)
Op dit moment is het daar waar  Joop en zijn team zijn, droog.
Het zitvlak is nog, zoals Ad gisteren vertelde, minder vurig rood maar nog lang niet fijn.
Loes vertelde dat het team blij is dat in Gilze-Rijen John Loogman bij het team kwam: hij kan heel goed de route plannen en geeft rust. Zij hebben hem hard nodig. Greetje heeft John's vrouw gesproken via het opgevraagde telefoonnummer en zijn persoonlijke gegevens op de site gezet. Naar Chris gevraagd; Loes wou net wat vertellen toen de verbinding voor de 2e x verbroken werd.
Greetje had al met Loes over de penalties gesproken. Loes vertelde dat het team zich bewust aan de regels houdt. Er staan onderweg veel mensen en je weet niet hoe/wat. Loes vertelde ook nog dat zij gesproken hebben met het team van Maarten Klijnstra, die niet meer zo heel ver voor Joop uitligt. Volgens dat team heeft Maarten nu zijn dip en heeft hij 7 uren slaap genomen. Iedereen komt (volgens Greetje) zichzelf tegen op zo'n tocht, dat kan toch niet anders!
Hopelijk komt Maarten Klijnstra, net zoals Joop, ook over die "col".
Ook is de volgauto van Maarten door het slechte weer op de Mont Ventoux in de greppel geraakt. Dit gebeurde bij het passeren van een tegemoetkomende auto, er lagen grote plassen water op de weg door hevige regenval. De volgauto moest eruit worden getakeld. De camper is toen ingeseind en achter Maarten aan gegaan. Op de Mont Ventoux was het op dat moment windkracht 12.
Greetje heeft Joop en zijn team de groeten/opmerkingen gedaan van de mensen die schreven in het gastenboek (leuk)

Net (12.45 u) gelezen op de live-site dat Joop zich bij Time Station 16, St. Quentin Poterie, om 6.45 u heeft gemeld. Gedaan: 1677.8  km met een gemiddelde snelheid van 8.8 km/u. Te gaan: 2392.0 km.
Om 12.41 u. ook Time Station 17, Ganges, gepasseerd met een gemiddelde snelheid van 16.3 km/u. Je hebt 1774.8 km te pakken Joop en 2295.0 km. te gaan. Nog 'even' en dan is het eerste cijfer een 1...


22.10 u Nog geen bericht van onze PR- man Ad. Wel complimenten van de Oom (Jos) en Tante (Kitty) van Maarten Klijnstra. Zij vinden dat de organisatie van de LTD een voorbeeld aan onze informatievoorziening kan nemen. Wat fijn om te lezen dat onze inspanningen gewaardeerd worden. Het is trouwens leuk om te doen en je bent ook actief betrokken bij de tour.

22.47 u Hier de dagelijkse update van onze eigen informatievoorzieningsbron Ad:

Dag allemaal,

Zojuist Henk-Jan aan de lijn gehad.

Het is in Zuid-Frankrijk momenteel slecht weer, het regent en de weersvoorspellingen zijn niet al te best voor de komende 24 uur.

Wat dat betreft krijgt Joop het al niet makkelijk, terwijl ook het parkoers nog steeds zwaar is.

Joop heeft vandaag 3 “voorcolletjes” van de Pyreneeën overwonnen, de toppen lagen op ongeveer 1000 meter hoogte.

Joop hoopt ergens midden in de nacht (zo rond 3 uur) de magische grens van 2000 kilometer te bereiken.

Dat is nu nog ongeveer 110 kilometer van z’n huidige positie verwijderd.

Henk-Jan beschrijft de barrière van 2000 kilometer als de eerste psychologisch belangrijke grens, de helft van de monstertocht zit er dan op!

De tweede psychologisch zeer belangrijke grens ligt na Lourdes, wanneer de Pyreneeën worden nagewuifd.

Daarna is het in een rechte lijn naar “boven”” , zonder noemenswaardige hindernissen.

Voordat Lourdes bereikt wordt zal Joop toch eerst 4 vreselijk lastige Pyreneeënpuisten moeten bedwingen.

Menig wielerliefhebber huivert al als ik vertel dat het gaat om (in volgorde) de Portet d’Aspet, Peyresorde, Mente en de Aspin.

Voorwaar geen sinecure.

Joop had vandaag toch weer wat moeite met klimmen, hij kwam op de lichtste versnelling boven, zodat Joop in de Pyreneeën niet nog lichter kan fietsen. Nu zijn die cols niet steiler, maar wel langer. Kortom, dat wordt nog een zware dobber

Henk-Jan spreekt namens de crew z’n grenzeloze bewondering uit voor Joop, die in zijn ogen nu al een held is.

Als voorbeeld noemt Henk-Jan Joop’s verrichtingen van vandaag: regen, wind, lage temperaturen en ’s avonds een pikdonkere weg en Joop maar stampen.

Hoe sterk is de eenzame fietser?  Joop’s wil is van ijzer en z’n lichaam nog steeds sterk. En het gaat nog steeds goed.

Joop’s team merkt ook dat het vermoeid wordt maar de sfeer blijft goed en het vertrouwen in elkaar én in Joop grenzeloos.

Chris had vandaag een wat moeilijker moment, maar is daar weer overheen en met Peter’s voeten gaat het wat beter.

Loes heeft haar handen vol aan Joop’s billen, want z’n achterwerkblessure blijft behandeling vergen. Met gaascompressen wordt het ergste leed verzacht.

De volgende update donderdagavond zal uit de Pyreneeën komen.

Hopelijk heeft Joop dan Lourdes al enigszins in het vizier.

Met vriendelijke groet,

Ad Huizer


Als je dit allemaal leest, voel je bijna Joop's pijn en dat sfeertje van natheid, koude en die donkerte.
Je voelt ook het moeten doorzetten van het team!
Is het een idee om naar een camping te gaan om lekker te douchen en te slapen? Greetje las nl. op de site van Maarten Klijnstra dat zijn team dat een paar uurtjes gedaan heeft. Waren ze van opgeknapt.

22.20  u Time Station 18, Laucune, gepasseerd met een snelheid van 15.3 km/u. Joop heeft nu 1922,8 km. erop zitten en moet nog 2147.0 km.

8 september 7.45 u.
Mechanicien Peter belde: Loes rijdt de bus, Henk Jan ernaast, Peter achterin met de voeten omhoog. John Omlo is gebeld i.v.m. voeten Peter (zie eerdere berichtgeving). Peter moet eigenlijk lymphe-drainage. Peter beklopt het nu? Greetje kon niet goed begrijpen hoe/wat. Moeilijk te verstaan daar in het voorland van de echte Pyreneeën. Het team werkt nu met de samenstelling: Henk Jan, Loes, Peter en  Ad, Chris en John. Er is gebleken dat dat het beste werkt. Joop stopt en wij krijgen hem aan de lijn. Joop hoort Sander (16 jaar, 1e lesuur vrij), en begint te huilen: "ik mis je" tegen Sander. Nou, dat is moeilijk hoor. Joop huilt nl. nooit en dan nu zo ver weg. Woorden van opbeuring geef je dan. Joop vertelt dat het heel en heel moeilijk zal worden om het te gaan halen: "mijn zitvlak doet zo'n pijn".
Intussen wordt het opzetstuur voor Joop op zijn VANTUYL-fiets gezet. Joop vertelt ook dat Loes zijn zitvlak heel goed verzorgd en dat het ook wel wat beter gaat maar dat het verschrikkelijk veel pijn doet. Hij gaat weer naar zijn fiets. Met Henk Jan verder gepraat. Henk Jan vertelt dat Joop niet de enige is die er door zit, maar dat ook de crew het erg moeilijk heeft. Hem verteld wat het team van Maarten Klijnstra heeft gedaan. (zie boven) "Misschien moeten wij dat ook inlassen", aldus Henk Jan.

Ik zag net op de live-site dat Joop om 8 uur Time Station 19, Briatex, gepasseerd is met een gemiddelde snelheid van 10.2 p/u. Joop heeft nu 2021.6 gedaan. DE HELFT ZIT EROP!... Maar nog 2048.2 lood en loodzware kilometers voor de boeg. Tegen Joop nog gezegd: Als je eerst de Pyreneeën maar hebt gehad, dan gaat het gemakkelijker". Moed inpraten wil wat, want hoezo gemakkelijk??? (En dan uit de mond van iemand waar het al jaren en jaren geleden van is dat zij in de bergen fietste. Wel bovenkwam, maar dalen doodeng vond)

We zullen zien wat de dag ons brengt...

Maarten Klijnstra heeft via zijn sponsor 2 identieke fietsen meegenomen; 1 met opzetstuur en 1 zonder. Kan hij direct wisselen met klimmen/dalen.

12.25 u. Net via Peter's mobieltje contact gehad met Joop 'himself'. (Henk Jan had geen bereik) Joop praten en Henk Jan hem aankleden. (om weer te gaan fietsen?) Ik heb geen details gevraagd, want "lijden" doet Joop toch. (bedankt, sponsoren op Joop's site. Een ieder kan zo "genieten")
Ik weet alleen dat Joop 30 kilometer moet voor het volgende Time Station genoteerd kan worden.

Ik heb Joop alle opbeurende opmerkingen gegeven uit het gastenboek met de namen erbij van de mensen die Joop kent. Hij waardeert dat er zo veel de moeite nemen om hem het beste te wensen. Ook dat zijn sponsor in het gastenboek schrijft dat deze tevreden is met de berichtgeving, met name voor Ad, Sander en Greetje.
Hans Kraayvanger van Huis en Hypotheek Harderwijk gaf via het gastenboek door dat Joop en Maarten Klijnstra vandaag in de Stentor staan (in grote gedeelten van het land waar de kranten door uitg. Wegener uitgegeven worden,  oa. in Brabant).

13.30 u. Joop is gearriveerd bij Time Station 20, Auterive, met een gemiddelde snelheid van 17.71 km/u (Maarten 11.6)
Zo slecht doe je het dus nog niet, Joop!
Joop hoeft nu voor het eerst minder te gaan (1951.0 km), dan gedaan (2118.8 km).
Zou dat een psychologisch effect geven? We hopen het!

Linksonderaan de frontpage staat een picto van een rood kronkeltje en een blauw streepje. Onder: "Hier kan uw logo komen" (idee?)
Als je dat aanklikt, krijg je statistieken van het aantal bezoekers van de site te zien. Ook uit welke landen, de verwachtingen van het aantal bezoekers e.d.
Interessant om te zien wie, wat, hoe.


Hier dan AGIS medewerker en Joop's PR- man Ad met zijn dagelijkse update:

Beste lezers en lezeressen

Joop had het vandaag niet gemakkelijk, want het zitvlak blijft uitermate pijnlijk. Toch heeft z’n inmiddels knalrode achterwerk hem er niet van weerhouden om vandaag 2 tijdstations binnen de vooraf gemaakte tijdsplanning te passeren. Klasse, Joop!

Vanavond om 18.15 kwam Joop door bij het 22e controlepunt in St. Girons, na 2207,2 bikkelharde kilometers.
Nog “slechts” 1862,6 te gaan!

Het moet sowieso een flinke morele injectie geven om te weten dat je al meer kilometers hebt weggetrapt dan er nog voor de wielen komen.

Wat z’n zitvlak betreft, dat is hét onderwerp van gesprek de laatste dagen.

Kosten noch moeite worden gespaard om Joop’s vervelende kwetsuur qua impact zoveel mogelijk te verzachten.

Loes behandelt de blessure uiterst vakkundig. Via Joop’s echtgenote Greetje heb ik vanmiddag een aantal Franse wondermiddelen doorgekregen, die ik via SMS heb doorgegeven aan Henk-Jan.

Met de juiste namen van de verbandmiddelen én foto’s van de kont van Joop (quote Henk-Jan Booij) voor en na Loes’ behandeling zal de bemanning bij de eerst beschikbare Franse apotheek trachten beslag te leggen op hét middel waarmee Joop’s achtersteven hopelijk weer zijdezacht aanvoelt.

Henk-Jan omschrijft Joop’s blessure als stabiel, het wordt in elk geval niet erger. Joop beseft ook dat bij minimaal een status-quo van de blessure verder fietsen “goed” te doen is.

By the way, de foto’s van Henk-Jan zullen na thuiskomst vast op Joop’s site www.joopvanbeek.nl worden geplaatst ;-)

De fietstred van Joop is vandaag goed, hij bereikte het 22e controlestation met een mooi gemiddelde van 18,6 kilometer per uur en dat terwijl het parkoers verre van vlak is.

Het weer is ook uiterst grillig. Zon en hevige (onweers) buien wisselen elkaar af.

Henk-Jan vertelde dat de crew een plekje op een parkeerplaats zocht om te eten, maar terwijl men de maaltijd bereidde was het water al tot de ingang van de camper gekomen en veranderde de weg in een licht kronkelend bergbeekje.
Inmiddels is het gelukkig droog en heeft het team op een andere plek de maaltijd vervolgd.

Direkt na St-Girons doemde de eerste Pyreneeënreus op, de Portet d’Aspet. Deze berg is vooral “bekend” door het overlijden van Fabio Casartelli in 1995. Casartelli schoof in een afdaling onderuit en raakte een betonnen paal, een wielermoment dat nog altijd op het netvlies van veel wielerliefhebbers is gegrift.

Henk-Jan vertelt dat veiligheid uiteraard voor alles gaat en dat Joop de afdaling van de Portet d’Aspet in de lichtbundel van de volgauto zal nemen, zoals alle afdalingen die in het donker moeten worden verreden.  Geen enkel risico!
Na de afdaling van de Portet d’Aspet zal deze grimmige fietsdag worden afgesloten met een welverdiende rustpauze, waarna vrijdag achtereenvolgens de Peyresourde, de Col de Menté en de Col d’Aspin opdoemen, waarna na Lourdes het parkoers weer ietwat lieflijker wordt.

Joop krijgt het beslist niet cadeau…

Met vriendelijke groet,

Ad



Ik hoop echt dat de crew het recept kan krijgen bij een apotheek onderweg. Mijn huisarts raadde Duoderm aan (kaasplak). Dit wordt gebruikt bij decubitus (doorligplekken) en als alternatief: Compeed Blaarpleister, dit kan gekocht worden bij een drogist. De apotheek heeft nog veel moeite gedaan om de franse vertaling te krijgen, en het lukte.

Volgens Robert van Plateringen (gastenboek) hebben we voor een spannende Tour de France, Armstrong niet meer nodig. (vrij vertaald)
Morgen bellen wij die boodschap door, zal Joop leuk vinden. Ook zullen we Joop en zijn hele team, met aanhang, vast voorbereiden op een dag die eruit springt. Fijn zo'n nichtje met de juiste verantwoordelijkheden bij Walibi World.

Greetje zag net een heel leuk berichtje van Hans Kraayvanger van Joop's Hoofdsponsor Huis en Hypotheek Harderwijk. Wie nieuwsgierig is... even gaan lezen. Nee, het is geen reclamestunt van zijn sponsor.... Lezen.......Leuk voor Joop.....!!!
Als de dag van gisteren herinnert Greetje zich dat Joop zich afvroeg of hij, na wat negatieve reacties, wel ooit Le Tour Direct kon gaan rijden. 10.000,-- euro is ook niet niks. Gelukkig kwam AGIS (Joops werkgever) al gauw over de brug en besloot ook Hans Kraayvanger dat hij Joop wilde sponseren. Wat was Joop trots toen hij met zijn vanTuyl fiets thuis kwam, hij zal dat fietsje missen wanneer hij dat na de LTD weer aan zijn sponser vanTuyl moet inleveren.
Joop was ook blij met de enige sponsor uit Nunspeet, MSP licht en geluid. Bovenop het dak van de volgwagen zitten (verplicht) 2 luidsprekers. Díe zijn al veel keren nodig geweest.
Als dat berichtje van Hans Kraayvanger  bij de burgemeester goed ontvangen wordt, wordt de enige Nunspeetse sponsor vast en zeker ook genoemd.
Joop zou het zeker fijn vinden als u het sponsorplein even bezoekt. Hij wil immers volgend jaar naar de RAAM!!! (Race Across America)

Als ik alle sponsors op ga dreunen, wordt het niet leuk. Maar voor Joop is elke sponsor van belang geweest om aan LTD deel te kunnen nemen. Denk ook aan de ketting die elke berg bergen moet verzetten enz. enz.
GBwebdesign heeft deze site ontworpen en deze heeft al veel complimenten opgeleverd. Greetje had nog nooit gewerkt met iets dergelijks, maar na wat uitleg van Sander (die tot  ́4 á 5  u. 'smiddags op school zit en dan nog huiswerk moet maken en andere zoon Stephan in Tilburg studeert, moest er dus een vervanger komen) kreeg ik er plezier in. De technische zaken omtrent de site doet Sander.

9 september:
Om half 8 vanmorgen met Loes gesproken vanuit de camper. (Henk Jan als bestuurder)
Op het ochtendjournaal hoorde ik van de overstromingen in Zuid-Oost Frankrijk. Loes vertelde dat zij dat in ieder geval niet hebben gehad. Het was daar nu droog. Joop is op weg naar de Col de Peyresourde. Hij is wel erg moe, maar redelijk fit. (voor zover mogelijk) Joop heeft, als hij in de camper komt, veel humor. Maakt dan zelfs geintjes met de crew terwijl je zou verwachten dat hij door al die extreme omstandigheden wel eens chagrijnig zal zijn. Loes vindt ook dat de beenspieren van Joop zich zo goed houden.
Het zitvlak zag er vanochtend ook redelijk uit. Eén kant vrij goed, andere kant stabiel. Loes vindt dat het zitvlak zich eigenlijk best goed houdt, vooral als zij denkt aan het zware asfalt van gisteren waar Joop op ploegde.
De camper is op weg naar een plek om Joop straks aan de macaroni te zetten. Joop heeft wel eens moeite om te eten terwijl dat wel moet. Henk Jan pakt hem dan ook behoorlijk aan en staat onderweg met allerlei eten en drinken en morele steun. Henk Jan en Joop weten wat zij aan elkaar hebben, zij hebben elkaars moreel al meer dan eens moeten opkrikken.
Nu heeft Chris het moeilijk, heeft maagklachten, is moe en zegt weinig. Kom op, Chris. Ook voor jou geldt: je bent aan het aftellen!
Met de voeten van Peter gaat het wat beter. Over Ad en John geen nieuws: geen bericht, goed bericht?

8.55 u. Time Station 22, Arreau. Het is vast erg moeilijk geweest: 7.5 km/u.
Joop heeft nu 2317.6 km gefietst en 1752.2 km. nog te gaan. Dat klinkt al lichter!

Op de gewone site van LeTourDirect (de 7e link) zag ik pracht foto's van Joop, die door de organisatie van LeTourDirect onderweg zijn genomen. Onder "start" een ploegfoto, onder "race 1" een etende, wat vermoeide Joop en een Joop die aan het klimmen en afzien is, met daarachter de crew van Joop in volgauto en camper. Ook nog een foto van "Peter als official", leuk om ze bezig te zien!


Daar was ook te zien dat Team Czech, (6 pers. in estafette) om 3.45 u. als 1e de finish hebben bereikt. Dit na 5 dagen en 8 uur.


15. 00 u. Peter belde, gelukkig met goed bericht. Joop heeft de Pyreneeën achter zich gelaten en de crew is met de gegevens van het recept op pad geweest, zij hebben 'second skin' gekocht, waarop dezelfde stoffen vermeld stonden als op het recept dat onze huisarts aanraadde. Nu maar hopen dat het toegestane stoffen zijn. (dopingcontrole) Peter is er van overtuigd dat Joop het gaat halen, alleen of het binnen de gestelde tijd zal gaan lukken...
Peter wil een bericht doen uitzenden naar de heer Guus Moonen, organisator LTD. dat hij vindt dat iemand die mentaal zo sterk in elkaar zit, met zo'n zitvlak blessure, het verdient om (zonodig) met een dag verlenging te finishen. Die mogelijkheid bestaat, aldus Peter.
De voeten van Peter zijn duidelijk beter!
Ook gezegd dat in het gastenboek geschreven werd door een goede bekende van Joop (en Sander), "dat Joop het gaat redden al

leggen ze er extra bulten bij".

14.25 u. Peter vertelde net al dat Joop voorbij het Time Station 23 is (Ville Corntal sur Arros) met een gemiddelde snelheid van 18.7 km/u. Alweer 2420.5 km en de Pyreneeën in zijn benen; nog 1649.3 kilometer te gaan...

19.45 u. Time Station 24, Astafort, met een gemiddelde snelheid van 19.7 km/u gepasseerd. 2525.6 km afgelegd, 1544.2 km te gaan en dat klinkt echt minder. Joop moet niet vergeten te genieten, hij is immers in het buitenland en daar gaan de meeste mensen toch naartoe als ze vakantie hebben?

Hiebij ook weer de dagelijkse update van Ad,


Dag allemaal,

Het onderwerp van deze mail zal als een rode draad door deze update lopen: Joop gaat het halen!

Zojuist (om 19.45 uur) heeft Joop het 24e controlepunt in Astafort bereikt. Astafort werd gepasseerd na 2525,6 kilometer, dat betekent nog 1544,2 kilometer te gaan.

Wat is het verheugend te constateren dat het aantal verreden kilometers snel uitloopt op het aantal nog te rijden kilometers.

Bovendien legde Joop de laatste pakweg 100 kilometer af tegen een gemiddelde van bijna 20 kilometer per uur, dat is natuurlijk heel straf als je al 7 dagen vrijwel onafgebroken op de fiets zit!

De Pyreneeën zijn nu definitief uitgezwaaid, de hoogste toppen zijn bedwongen en het landschap kronkelt nu behaaglijk glooiend voor Joop uit.

Afgelopen nacht werd het dagprogramma noodgedwongen met een uur uitgesteld, omdat het hemelwater werkelijk in bakken naar beneden kwam op het moment dat Joop na een hazenslaapje de herstart had gepland.

De reis werd om 4 uur vanmorgen hervat in plaats van om 3 uur, op dat moment regende het slechts licht.

De dag begon meteen met de beklimming van de beruchte Peyresourde, maar als beloning voor het ronden van deze top toverde het zwerk ineens een blauwe kleur en toonde de zon zich als een vandaag uiterst trouwe bondgenoot. Met een temperatuur van 28 graden was het heerlijk fietsweer.

Het pittige tempo van vandaag ontlokte de bemanning de uitspraak: Joop gaat het halen! Dat besef begint nu echt vaste vormen aan te nemen, zeker nu Lourdes is gepasseerd en het kompas alleen nog noordwaarts gericht is.

Ad Casteleijns, de man van de planning, heeft in overleg met Joop en de rest van de crew een strak programma voor de rest van Le Tour Direct opgesteld: vanaf  5 uur ’s nachts fietsen tot de andere nacht 2 uur, vervolgens 2 uur slaap en een uur verzorging. Maar wees gerust: ook tussen 5 en 2 zal Joop af en toe een korte (rust)stop maken.
Met dit strakke programma, Joop’s moyenne, zijn ijzeren wil, de fantastische crew  én het te verwachten parkoers inclusief hoogtemeters is het allesoverheersende credo: Joop gaat het halen!
Ad is er van overtuigd dat het aan de hand van z’n planning mogelijk is dat Joop voor het sluiten van officiële tijdslimiet, dinsdag 13 september om 19.00 uur, Gilze-Rijen bereikt. Dat zou echt een wereldprestatie zijn!

Joop’s zitvlak houdt het ook wonderwel. Eén van de vele tips uit het fel meelevende Nederland werd bij een Franse drogist omgezet in het ultieme redmiddel: second skinpleisters (second skin betekent tweede huid) zullen Joop’s achterwerk wat minder gevoelig moeten houden. Voorlopig heeft Joop er baat bij, bijkomend voordeel is dat de pleisters niet telkens vervangen hoeven te worden hetgeen Loes behoorlijk ontlast en Joop meer gemak geeft.


Vandaag heb ik op het werk gemerkt hoezeer wordt meegeleefd met Joop. Collega’s, leidinggevende én de voorzitter van de Raad van Bestuur zijn zeer betrokken bij Joop’s megaprestatie.

Ach, we hoeven daarnaast eigenlijk alleen maar op de site van Joop te kijken én het gastenboek te lezen en we weten hoeveel mensen met Joop meeleven. Zo’n kleine 400 bezoekers per dag, formidabel!

Vannacht tussen 1 en 2 uur vannacht hoopt Joop controlestation 25 te bereiken in Bergerac, na 2636 kilometer. Wat een onvoorstelbare afstand al.

Joop’s jonge landgenoot Maarten Klijnstra (22) passeerde Bergerac overigens vanavond om 19.55 uur. Joop ligt slechts een uur of 5 op hem achter.

JOOP GAAT HET HALEN!

Met vriendelijke groet,

Ad Huizer


Misschien voorbarig, maar volgens ons laat Joop zich "de overwinning op zichzelf" niet meer afpakken!
Bij Agis hebben ze wel de juiste mensen in dienst hè, Ad.

10 september 7.30 u. Gebeld met Loes. Hebben regelmatig moeite om de route te vinden,  vertelt Loes.
(enthousiast uitroepend dat ze langs een prachtige fontein rijden) Ze rijden in Perrigeud(?) in de  Dordogne. Om 5 uur zijn ze gestart en het is regenachtig. Hevige regenbuien hebben zij ook al getrotseerd.
Zij hebben nog zo'n 50 km. te gaan naar Time Station 26. Saaie lange wegen met kleine klimmetjes.
Van Bergerac, Time Station 25, staat op de site dat Joop die om 4.35 u gepasseerd is terwijl Joop om 5 uur is gaan rijden. (gem. snelheid 12.5 km/u., 2636.1 km gehad, nog 1433.7 km voor de boeg)
"Second Skin" voelt beter aan op de huid en is gemakkelijker te verzorgen.
Loes vindt dat Joop zo goed gehumeurd is en blijft. Loes vertelt dat zij onder het fietsen regelmatig een vette knipoog krijgt en, vertelt Loes verder, toen Joop vanmorgen in de camper kwam en naast mij ging zitten, zei Henk Jan tegen Joop: "Kijk maar niet opzij naar die duffe kop", zei Joop: "ik word juist steeds vrolijker van die kop".
De sfeer is goed, maar dat hadden we al gemerkt. Ad is ook losgekomen met wielerverhalen, hele sterke soms. En dat allemaal door de luidsprekers op het dak of "kijk Joop, aan je linkerkant zie je dat en dat en het komt daarvan".
Zo reden zij vanochtend om 5.30 u. door een slaperig dorpje met keihard André Hazes door de luidsprekers op het dak. Joop kon het waarderen, de politie niet en die verzocht hen de muziek uit te zetten.
Loes merkt op dat het met de vermoeidheid van het team veel beter gaat vanaf het moment dat Henk Jan besliste dat het team in 2 vaste groepen van 3 ging werken. In de camper kun je dan even lekker uitrusten. Na een stop wordt er dan van vervoer gewisseld.

Alle opmerkingen en groeten uit het gastenboek weer doorgespeeld en dat wordt straks weer via de luidsprekers op het dak aan Joop verteld.

De "official" foto van Peter is gemaakt omdat deze crewleden (verschillende teams) in de nationale kleuren rond liepen. (zie berichtgeving 9 september)

Joop en de crew gaan er, met het strakke schema van Ad, vanuit dat Joop alles gaat geven om de deadline op dinsdag 13 september 19.00 uur te halen!!!

11.15 u.
Time Station 26, Saint Mathieu, is ook als controlepunt genoteerd. Joop reed met een gemiddelde snelheid tot aan dat punt: 18.5km/u. Joop heeft nu in LTD 2759.1 km gefietst en moet nog 1310.7 km om de finish te bereiken.
Inmiddels heeft Jure Robic, om 10.35 Time Station 37, (Nederpelt) bereikt. Nog 94.2 km voor deze 38- jarige deelnemer te gaan naar  de finish in Gilze-Rijen. Hij komt uit Slovenië en heeft de Race Across Amerika 2004 en 2005 op zijn naam staan. Het is dan ook geen wonder dat Robic de hele wedstrijd op de 1e plaats heeft gereden.
Op LTD-site (link 7) kun je onder 'Solo' allerlei gegevens vinden. 

21.15 u. Ad heeft vanavond geprobeerd Frankrijk te bereiken, maar er werd niet opgenomen. Aan het rusten? Ad is vanavond verder niet in de gelegenheid om bij een PC te komen. Dus morgenochtend pas de avond-update.

Zelf niet eerder in de gelegenheid geweest om de site bij te werken, dus nu en zag dat Joop om 17.30 u. Time Station 27 le Blanc, heeft bereikt met een gemiddelde van 20.5 km/u. Alweer 2871.1 km gereden en 1182.7 km nog te gaan. Dat lijkt weinig maar voor Joop zullen ze loodzwaar zijn! (Ruim 100 km minder dan Parijs-Brest-Parijs, die tocht moet dus nog (even).

Op de LTD- site gezien dat Jure Robic 14.40 u finishte en dus LeTourDirect gewonnen heeft: 4069,8 km. in 7 dagen, 19 uur en 20 minuten.

In de Stentor van vandaag een klein artikeltje over LTD: "Joop van Beek heeft Pyreneeëncols gehad". Daarin staat oa. over  "Second Skin"geschreven. Grappig dat mijn huisarts en apotheek Binnenhof er aan meegewerkt hebben om dat in het Franse land te verkrijgen en dat dat de krant haalt.

11 september 9.15 u. Hier de beloofde update van Ad,

Dag allemaal,

1000 kilometer. Dat is een hele afstand. Met de fiets is het even ver als met de auto, maar 99,99% van alle Nederlanders moet er niet aan denken om zo’n afstand met de fiets te overbruggen, zelfs al heb je tijd genoeg.
Joop denkt anders. Als hij vannacht rond 2 uur volgens planning het 29e controlepunt bereikt hoeft hij nog “slechts” 1000 kilometer weg te trappen en heeft hij er al meer dan 3000 achter de wielen…..

Controlepunt 29….dat betekent dat Joop vandaag de controlepunten 25 tot en met 28 heeft bereikt. Het volgens de planning van Ad Castelijns noodzakelijke daggemiddelde van 400 kilometer wordt vandaag in elk geval gehaald. Met dit schema wordt Gilze-Rijen voor dinsdagavond 19.00 uur gehaald.

Joop’s moyenne schiet ook omhoog, bij controlepunt 27 in Le Blanc stond de teller op gemiddeld 20,5 km per uur, bij controlepunt 28 in Varennes-sur-Fouzon op gemiddeld 21,5 kilometer per uur.

Het tempo zit er goed in, de wegen worden ook wat vlakker nu en dat is toch veel meer Joop’s terrein dan die vermaledijde Alpen- en Pyreneeëncols.

Controlepunt 28 werd om 21.44 uur bereikt, om dat moment heeft Joop’s tweewieler al 2978, 2 kilometer gedraaid en zijn er nog 1091 te gaan.

Dat psychologisch o zo belangrijke omslagpunt van “nog maar 1000 kilometer” zal vannacht bereikt worden.

Daarna is het nog maar aftellen met 3 cijfers…..
Joop fietst nu in een vast ritme in blokken van zo’n 100 kilometer. Het is van cruciaal belang om nu een goed, haalbaar ritme vast te houden.

Henk-Jan omschrijft de vlakke Franse wegen waarover Joop nu zoeft als kaarsrecht en geestdodend, maar prima voor Joop.

Het is wel een uitputtingsslag aan het worden, zowel voor Joop als voor de crew. Ook bij de bemanning klopt de vermoeidheid stevig aan. Chris is nog wat ziekjes, maar heeft in elk geval vandaag weer met de ploeg meegegeten, goed nieuws dus.

Loes is onvermoeibaar als Joop’s persoonlijke verzorgster, de gisteren aangeschafte second skinpleisters houden het prima, zodat Joop’s gekwetste achtersteven steeds minder zorgen baart.

Er was vandaag wel even sprake van een paniekmoment. Controlepunt 27 in Le Blanc bevond zich op een camping, waar ook van de douche gebruik werd gemaakt.

Ook was daar de gezamenlijke maaltijd beraamd, maar dat liep ernstig gevaar op het moment dat Loes ontdekte dat het gas op was.

Nu is het voor Joop noodzakelijk dat hij regelmatig en goed eet, dus maakte lichte paniek zich meester van de crew, temeer daar bleek dat op de gehele camping slechts 2 caravans stonden, één van een Engelsman en één van een Fransman.

Na het optimaal inzetten van de gezamenlijke talenknobbel werd bewerkstelligd, dat in de caravan van de overigens zeer enthousiaste Engelsman de spaghetti werd bereid en de Fransman z’n gasstel ter beschikking stelde voor de bereiding van vlees en een smakelijke saus, waarna het geheel in de eigen camper tot een voortreffelijk geheel werd geknutseld.

Zo kon Joop met z’n crew genieten van een wel erg internationale maaltijd.

Bedankt, campinggasten in Le Blanc!

Met vriendelijke groet,

Ad Huizer


Op de live-site gezien: Joop haalt voor Maarten Klijnstra Time Station 29, Isdes!!! Joop klokte om 1.29, Maarten 1.35. Dus dicht bij elkaar. Gemiddelde snelheid Joop was 22.5 km/u, ( Maarten 10.7 km/u. Zou dat gemiddelde wel kloppen?)
Dit sluit volledig aan bij de opmerking van Robert van Plateringen dat de Tour de France in jaren niet zo spannend is geweest...

Bij de opmerking van Hans Kraayvanger van Huis en Hypotheek Harderwijk over Maarten Klijnstra, sluiten wij ons van harte aan.

Joop beschikt over een ijzeren mentaliteit: Maarten is pas 22 jaar, kun je dan al over zo'n mentaliteit beschikken?
(Op de live-site nu te zien dat Maarten om 8.10 u. bij Time Station 30 is aangekomen met een gemiddelde snelheid van 17.8 km/u,
dus.lijkt het met de mentaliteit van Maarten wel goed te zitten)
De sponsor van Maarten reageert in het gastenboek over de geklokte tijd bij Time Station 29, Isdes.

10.20 u. Joop bij Time Station 30, Joigny aangekomen met gemiddelde snelheid van 13.2 km/u. Nog 890 kilometers....
(Maarten was hier om 8.10 u. dus is te zien dat de doorgegeven tijden inderdaad niet klopten.)

Greetje valt het op dat Joop trouwe bezoekers in het gastenboek heeft, zelfs iemand die diep in de nacht na het "wilde" uitgaangsleven van Elburg zijn PC nog even aanzet. Apart volk, die wielrenners...

12.15 u Henk Jan belde en zei dat de telefoonrekening na afloop van LTD "huizenhoog" zal zijn, (is Greetje ook bang voor)
vertelde dat Joop vanochtend om 5 uur op de fiets is gestapt en een heel lastig 1e uurtje heeft gehad; slaaptekort breekt op!
Joop wordt met zeer sterke koffie en energiedrank op de been/fiets gehouden. Hazes kan hij niet meer aanhoren. Alle muziek van wie dan ook al 'tig' keer gehoord.
Ook de crew is het aan te zien dat het de laatste loodjes zijn. Maar blijven goed gemotiveerd om Joop te begeleiden.
Het parcours is behoorlijk zwaar doordat het heuvelachtig en lastig is. Joop heeft nog ongeveer 70 kilometer te gaan voordat hij bij controlepunt 31 is.
Henk Jan heeft Joop gevraagd waar het laatste stuk mee te vergelijken is; terugweg Parijs-Brest-Parijs of London-Edinburgh-London. Volgens Joop met helemaal niets!
Door de luidsprekers worden de wensen weer overgebracht oa. van "één kroket".
Joop komt op al die opmerkingen vast nog wel eens terug, in een boek of zo.... Heeft er al één gemaakt na P-B-P. (verzamelde verhalen/ mediastukjes) Dus waardevol om te blijven schrijven.

Joop geeft aan dat hij zelf ook even aan de telefoon wil, blijkt te zijn om een afspraak bij de dokter te maken. Dus de gedachten zijn al weer 'na de wedstrijd' bezig.

15.57 u. Time Station 31, Villenauxe met een gemiddelde van 20.1 km/u gepasseerd. Nog 777.2 kilometers!!!
(Maarten 15.30 u. met een snelheid van 15.4 km/u)

Hierbij de update van Ad:

Dag allemaal,

De laatste loodjes wegen zwaar, loodzwaar.
Vanmorgen om 5 uur vertrok Joop na een korte nachtrust van 2 uur voor de 9e dag van z’n monstertocht.
De benen wilden wel, maar de ogen wilden maar niet open. Omdat Joop op de fiets in slaap dreigde te vallen werd Joop met bakken sterke koffie en Red Bull (of in elk geval toch de belofte aan)  weer wakker gemaakt en mocht hij z’n moeizame tocht vervolgen.

Het parkoers is heuvelachtig vandaag, de wegen lopen voor geen meter en het weer werkt ook niet mee.
Loes omschrijft de weersomstandigheden als zeer onstabiel en onplezierig, dan weer zon, dan weer regen, de temperatuur zakt bij regen behoorlijk ver weg zodat Joop ook telkens van fietskledij moet wisselen. Al met al niet echt bevorderlijk voor ritme en moraal.
Vanmiddag tegen 16.00 uur bereikte Joop het 31e controlepunt bij Villenauxe la Grande, waar Maarten Klijnstra, die het ook heel, heel zwaar heeft, Joop met een half uur voorafging.  Nog 777,2 kilometer te gaan op dat moment….
Misschien kunnen de beide dappere Nederlanders elkaar nog tot steun zijn.

Loes vertelt, dat het voor Joop steeds moeilijker wordt om te vechten tegen de vermoeidheid. Zijn ijzeren wil wint het nog steeds van z’n inmiddels toch wel tegenstribbelende lichaam, maar opgeven staat niet in z’n woordenboek, zeker als je weet dat het einddoel met elke pedaalslag weer een heel klein stukje dichterbij komt..
Joop’s spieren zijn stram en komen met dit wisselende weer ook slecht op temperatuur. Hij heeft de laatste 2 dagen volgens Loes zonnig weer nodig en zo’n 22 graden.
Laten we hopen dat die wens vervuld wordt.
Ook met z’n zitvlakblessure gaat het niet beter, de second skin houdt het niet langer, dus de wond heeft weer verzorging nodig.
Loes heeft erg veel respect voor Joop en vindt het eigenlijk vreselijk dat ze hem bij de verzorging pijn moet doen, maar Joop geeft geen kick (Joop’s credo is: afzien geeft mij een kick, reken maar dat Loes hem bij de verzorging laat afzien!).

De bemanning verwacht, dat Joop zich zo goed en zo kwaad als het gaat door de vermoeidheid en de zitvlakpijn heen zal vechten en gaat er vanuit, dat Joop dinsdagavond doodmoe maar voldaan Gilze-Rijen bereikt.

Ook de bemanning zit er door, bij hen slaat de vermoeidheid ook toe. Chris is gelukkig weer zo goed als hersteld van z’n fysieke problemen, de sfeer blijft onderling goed en het teamwork is optimaal.

Om 21.00 uur was Joop nog 720 kilometer van Gilze-Rijen verwijderd, met de planning van Ad Castelijns voor ogen rijdt Joop nog steeds mooi op schema.

Maar wat kost het nu een moeite.

Volhouden, doorstampen, niet opgeven, tijdig de rust pakken daar waar het kan. Zo af en toe toch maar een uurtje extra slaap meepakken.

Het doel heiligt de middelen. Joop is een kanjer!

Met vriendelijke groet,

Ad

12 september 7.45 u.
Gebeld met Peter, Loes rijdt volgbusje omdat Peter op dit moment slecht focussen kan (vermoeidheid).
Henk Jan sliep: werd wakker door telefoontje, was hij echt niet blij mee! Stom van mij omdat ik Loes d'r telefoon belde. "t Spijt me, H.J., slaap had je zo nodig!
Joop is nog zo'n 25 km van Time Station 33, Fumay verwijderd, daarna nog 542 kilometers te gaan.
Vanochtend om 5.30 u. is Joop op zijn fiets gestapt, had een rust van 2½ uur gehad, een paar sneden brood "in z'n mik", aldus Peter, spieren warm gezet door Loes en op de fiets. Joop gaat er weer voor!
Als ze bij Time Station 33 zijn, krijgt Joop één van zijn dagelijkse porties koolhydraten, nu in de vorm van macaroni. Bewust niet direct een warme maaltijd.
Vertelde dat op de site nog geen uitslagen te zien zijn.
Peter vindt wel dat het lijkt of het voor de organisatie een beetje 'gedaan' is, terwijl behalve Joop en Maarten (die achter hem rijdt) ook nog de Amerikaan Rob Kish, drievoudig winnaar RAAM, rondrijdt. Peter vindt dat 'pure minachting'.

Naar het weer en naar Joop's zitvlak ben ik vergeten te vragen...

9.20 u Wat leuk voor Joop en de crew al die fijne opmerkingen in het gastenboek.
Gisteravond vertelde Leon, de man van Loes, dat hij sommige berichten gewoon ontroerend vindt.

Hopelijk hebben ze morgenavond in Kampen een mooi bosje voor jou, Jerry,  en gefeliciteerd!

10.20 u. Eindelijk op de site: Time Station 32, Boult sur Suippe om oo.14 uur gepasseerd met een gemiddelde snelheid van 16.0 km/u.
Furnay, Time Station 33 om 8.45 u. met gemiddelde snelheid van 12.1 km/u gepasseerd.
Nog 542.0 kilometers.....

Deze site bijhouden is goed geweest. 'k Hou niet van extremiteiten, dus ook niet van dit soort afstandstochten. De energie die daarin gestopt wordt is wel heel erg veel. Met een gezinsleven niet altijd te combineren.
Maar vrijheid bezit je pas als je keuzevrijheid hebt.....   

Door het bijhouden van de site heb ik respect gekregen voor het doorzettingsvermogen van Joop en dat komt ook door alle leuke, attente berichten in 'het gastenboek'. Bedankt daarvoor.

In het Gastenboek staat een berichtje van Hans Kraayvanger van Huis en Hypotheek Harderwijk en Henk Vis (Marskramer) over de touringcar die rijdt vanaf het Transferium, vertrek dinsdagmiddag om 14.00 uur. Geen kosten aan verbonden! Wel even opgeven bij de telefoonnummers die in het Gastenboek staan.
Wat zal Joop dit leuk vinden!

Dag allemaal,


Dit zal de laatste reguliere update worden over Joop’s verrichtingen in Le Tour Direct, want morgenavond rond dit tijdstip zal Joop als het goed is Gilze-Rijen al een tijdje bereikt hebben.


Eerst even over de site van Le Tour Direct: nu de eerste 3 solorijders al zijn gefinisht worden de updates bij de controlestations steeds onregelmatiger geplaatst.
Vreselijk vervelend, want het thuisfront blijft nu onnodig lang ongewis van de verrichtingen van Rob Kish, Maarten Klijnstra en Joop van Beek.

Joop heeft vanmiddag om 15.21 uur het 34e controlepunt in Ouffet bereikt. Op dat moment staat de teller op 3657,9 kilometer, nog 411 loodzware kilometers te gaan.
Henk-Jan beaamde aan de telefoon dat Joop zondag een slechte dag had.
De crew besloot dat Joop wat extra slaap moest nemen, want op de fiets ging het niet goed.
De benen deden hun werk, maar de coördinatie op de fiets ontbrak, omdat Joop heel moe was.
De spieren waren stijf en stram, het achterwerk vlamde soms van de pijn.
In afdalingen moest Joop gewoon uit het zadel, omdat zitten niet lukte. Bepaald niet bevorderlijk voor snelheid en het veilige gevoel. Henk-Jan vertelde dat de crew soms met tranen in de ogen de ontberingen van Joop volgde, maar Joop zelf liet niets merken.

De dip van zondag is vandaag gelukkig omgezet in een beter gevoel.
De cadans is weer in orde, het tempo zit er weer in. Joop’s moraal is onwrikbaar, zeker nu hij beseft hoe dicht hij zijn ultieme doel nadert.

Momenteel rijdt Joop richting Elsenborn, waar hij rond 23.00 uur hoopt te arriveren.
Het is de bedoeling dat Joop dan na een uurtje rust doortrapt tot Slenaken in Limburg, waar hij nog 212 kilometer voor de wielen heeft.
Volgens planning zal Slenaken ergens rond 3.30 uur vannacht bereikt worden.
Na een verdiend slaapje heeft Joop dan nog ruim een half etmaal om binnen de tijdslimiet (19.00 uur dinsdagavond) Gilze-Rijen te bereiken.

De crew is momenteel uitstekend gemutst, want na 10 dagen spaghetti en macaroni heeft men zich vandaag te goed gedaan aan heuse Vlaamse frieten mét.
Zelfs Joop heeft onderweg wat van die aardappelstaafjes meegegeten. Als dat de moraal niet opkrikt….

Uit het telefoontje van Henk-Jan maak ik op dat iedereen, en zeker Joop zelf, er heilig in gelooft: Gilze-Rijen mag morgenmiddag of morgenavond een Nunspeetse held verwelkomen!


Met vriendelijke groet,


Ad



PS (maar zeker belangrijk!!!): een oproep aan alle belangstellenden: in het gastenboek van Joop staat het volgende bericht van Hans Kraayvanger (Huis en Hypotheek) en Henk Vis :

GROTE VERRASSING!!!!!!!!!!!

Wij hebben een touringcar ter beschikking gekregen en willen alle mensen die Joop en de Crew willen binnenhalen uitnodigen om met ons mee te gaan.
Greetje en haar familie gaan ook met de touringcar mee.
De touringcar vertrekt om 14.00 uur vanuit Nunspeet van het transferium terrein.
Het is een grote bus dus U kunt mee.

Graag van te voren aanmelden bij;

Hans Kraayvanger 06-53 413 732 of
Henk Vis 06.53.604.295

Wij hopen met een groot aantal mensen naar Gilze-Rijen te kunnen vertrekken en de geweldenaars met een warm onthaal te mogen verrassen.


1.35 uur

In het Gastenboek het stukje van Dennis gelezen. Bedankt voor de complimenten; gelijk er achteraan een verzoekje, nl. zou jij voor de site van Joop de bewuste krantenartikelen willen opsturen? In de kranten in onze regio staat heel weinig.
Bij voorbaat dank. Als je het per post doet, worden de portokosten jou in postzegels toegestuurd.

19.46 u. Joop gearriveerd in Sankt Vith, Time Station 35. De gemiddelde snelheid lag op 19.5 km/u. 325 kilometertjes voor de boeg, al zijn er natuurlijk weer mensen die Joop op de fiets naar huis willen laten gaan...of via Alkmaar.

23.09 u.
Even lekker gelachen om het stukje van Aart Kip in het Gastenboek. 
Aart, je kunt die Schapenmarkt toch wel een keer overslaan? Fijn dat je vandaag even langs kwam voor hulp waar nodig.

Sander en Greetje zijn een groot deel van de avond druk geweest met 'Suzy' in Huis en Hypotheek wielerkleding te hijsen. (Rob zal haar node missen!!!)  Viel nog niet mee, ze is daar niet voor gebouwd!
Wim, man van Greetje's zus,  heeft onze bedachte tekst:
"KILOMETERVRETER
IS JE ZITVLAK BETER?"
mooi op een spandoek geschreven: dank je meester!
Morgenochtend nog even druk met versieren, Suzy in de tuin zetten, wat lekkers halen, en dan uitblazen in de bus...

dinsdag, 13 september 2005.
Vandaag zal voor Joop zijn LTD datum en tijd genoteerd worden.
Voor de organisatie is "de LTD" dan voorbij; voor Joop zal het nog lang niet voorbij zijn.
Niet alleen de ontberingen zullen weer boven komen, maar ook dat hij 'mocht genieten' van een tocht die op zijn verlanglijstje stond, zullen beslist nog vaak het onderwerp van zijn gedachten zijn!
Ik denk ook dat Joop al gauw de dagelijkse routine met het team erg zal missen.

2.45 u. Joop heeft die tijd staan bij Time Station 36, Slenaken, dus weer in het land. De gemiddelde snelheid was 16.2 km/u.
Nog 212.6 kilometer te gaan

9.50 u. Henk Jan belde: "we liggen lekker op schema, zijn eerder binnen dan verwacht" .
Aangeraden dan maar extra rustpauze te nemen omdat de supporters anders nog niet aangekomen zijn.
Krijgen sommige mensen in 'het  Gastenboek' toch nog weer gelijk met suggesties van extra omleidingen!!!

11.00 u. Time Station 37, Overpelt, bereikt met een gemiddelde van 14.4 km/u. Nog 94 kilometer te gaan.

De foto's die gemaakt zijn bij de voorbereiding thuiskomst Joop, staan op de site.
Ook Hans Huis en Hypotheek kwam langs met lauwerkrans en gladiolen. Kwam even foto's maken van spandoek en Suzy.
13.30 uur moet Hans op het gemeentehuis zijn om felicitatie van burgemeester in ontvangst te nemen.
Nunspeet? Of Harderwijk waar Huis en Hypotheek zetelt?  Ik heb aangenomen dat het Nunspeet was. Verslaggever zijn is dus niet voor Greetje weggelegd.


Woensdag, 14 september 8 uur



Dag allemaal,



Vandaag was het dé dag: Joop arriveert in Gilze-Rijen.

Het ultimatum was dinsdagavond 19.00 uur, maandagavond was al duidelijk dat Joop dat zou gaan halen.

Maandag hebben Hans Kraaijvanger en Henk Vis een supportersbus geregeld en spraken af dat de bus om 14.00 uur uit Nunspeet zou wegrijden, want dan zou er nog alle tijd zijn om Joop te zien finishen.
Vanochtend vertelde Henk-Jan mij door de telefoon al dat Joop ergens rond 17.00 uur zou arriveren.

Mooi.

Samen met Joop’s collega Dorothea arriveerde ik om 15.45 uur in Gilze-Rijen alwaar de supportersbus al was gearriveerd.
Al snel werd duidelijk dat Joop’s aankomst niet lang op zich liet wachten. Als het paard de haver én de stal ruikt……om 16.20 uur was het zover: onder luid getoeter, veel decibellen en een daverend applaus van de aanwezigen kwam Joop na ruim 4060 kilometer eigenlijk gewoon okselfris aan in Gilze-Rijen.
Alsof hij even een blokje om was gereden.

Okay, het was wel zichtbaar dat Joop een fikse inspanning had gedaan, maar daar waar wij een dodelijk vermoeide ultracycler hadden verwacht zagen we eerst een emotionele Joop (fantastische ontvangst, heel mooi om echtgenote Greetje en zoons Stephan en Sander in de armen te sluiten natuurlijk) die daarna op z’n gemak met iedereen een praatje ging maken, zich relaxed liet huldigen, de champagnedouche met zichtbaar plezier onderging en doodgemoedereerd de pers te woord stond.

“Ach, die laatste dag was zo relaxed” zei Joop na zijn prachtprestatie, we hebben onderweg nog ruim een uur extra rust gepakt omdat we anders voor de bus binnen zouden zijn.”
Het had dus nog sneller gekund.

Natuurlijk heeft Joop onderweg slechte momenten gekend, natuurlijk was het zwaar, loodzwaar soms. Maar z’n ultieme doorzettingsvermogen, z’n ijzeren wil, z’n onnavolgbaar droge humor, de steun van het thuisfront én z’n prima crew hebben het allerbeste in Joop naar boven gehaald.

“Ach, ik zou nog wel een stukkie door kunnen fietsen” reageerde Joop op de vraag of hij niet ontzettend vermoeid was….
Joop zette z’n eigen bijna ongelooflijke woorden vrijwel meteen kracht bij door tot onze stomme verbazing als een jonge hinde binnen in het hotel de trap te nemen…….

De avond werd besloten met een gezellige gezamenlijke maaltijd, waarna de bus weer naar Nunspeet vertrok en Joop zich kan opmaken voor een redelijk lange nachtrust, al zal hij woensdag toch eerst langs de huisarts moeten voor o.a. verdere behandeling van z’n blessure en zal ook het busje nog terugmoeten naar de leverancier.

Iedereen is het er over eens dat Joop echt een geweldige prestatie heeft geleverd.
4060 kilometer fietsen binnen 11 dagen over heuvels, Alpen- en Pyreneeëncols, door weer en wind, tegen de elementen maar vooral tegen zichzelf.
Joop heeft van alles en iedereen gewonnen.

Een prestatie om beretrots op te zijn.
Hij heeft iets bereikt dat weinigen hem zullen nadoen.
Groot respect voor een groot sportman. Want dat is Joop.
En meer dan waarschijnlijk denkt hij al weer stiekem aan een volgende uitdaging….

Tot slot: ik vond het fantastisch om gedurende deze 11 dagen de PR-rol te vervullen. Joop leverde indirect verreweg de meeste munitie voor de verhalen, vakkundig, enthousiast en met de juiste toonzetting overgebracht door vooral Henk-Jan en Loes.

Dat brengt me tot de slotregel: Bedankt, bemanningsleden Henk-Jan Booij, Chris van Beem, Peter Nadort, Ad Castelijns, John Loogman en last but not least steun, toeverlaat en inmiddels zitvlakdeskundige Loes Ottens. Jullie zijn kanjers!

Daarnaast een woord van dank aan alle sponsoren.
Zonder jullie was Joop’s heldentocht sowieso niet mogelijk geweest.


Met vriendelijke groet,

Ad Huizer



Deze brief vanochtend pas kunnen binnenhalen; gisteravond was er geen internetverbinding mogelijk!
Erg jammer, Greetje had gisterenavond graag (voor de laatste keer) de site actueel gehouden en daarna weer overgedragen aan Joop.
Dus wordt dit het laatste verhaaltje, morgen hervat de routine.
Toch jammer; die berichtjes in het Gastenboek stonden soms zo vol humor; dat kwam goed uit!

OP de site van Le Tour Direct staan bij "foto-impressie" onder "finish solo" een paar mooie foto's van Joop.
In de bus op weg naar huis (fijne chauffeur, leuke anekdotes) werd sponsor Hans Kraayvanger gebeld door een fotograaf van Nunspeet Huis aan Huis, deze was op weg naar Joop's huis om nog even wat foto's te maken. Dus werd het al met al voor Joop later dan verwacht voordat hij zijn bed in kon duiken.
In Gilze-Rijen waren een fotograaf en verslaggever van de Stentor aanwezig. In de krant van vandaag zal er een stukje over Joop's LTD verschijnen.
Ook bracht Hans Kraayvanger, nadat hij op het gemeentehuis van Nunspeet ontvangen was, een felicitatie op papier mee naar Gilze-Rijen namens het gemeentebestuur van Nunspeet.

De verhalen en ervaringen van Joop komen t.z.t. weer op schrift: houdt de site dus in de gaten!

Joop vond het een verrassing te zien dat Sander tijdens zijn afwezigheid een grote beker (clubkampioenschap tennis t/m 17 jaar) gewonnen had.
In de Nunspeter Post van heden staat daarvan ook nog eens een mooie kleurenfoto.


Laatst aangepast (donderdag 11 oktober 2012 21:04)